zobacz listę gratisów jakie mamy do rozdania logowanierejestracja

Kulturaonline.pl - kulturalny rozkład jazdy

Zgłoś wydarzenie kulturalne Panel logowania dla instytucji kulturalnych
KulturaOnline.plFilmPremiery › Na co do kina? Szybcy i wściekli 8, Klient i Bikini Blue

Na co do kina? Szybcy i wściekli 8, Klient i Bikini Blue



13 premier w kinach! Co wybrać, a co sobie odpuścić? Podpowiadamy.

 

 

TO BĘDZIE HIT!

 

 

 "SZYBCY I WŚCIEKLI 8" rzucili wyzwanie "Gwiezdnym wojnom" i odnieśli zwycięstwo. Przynajmniej pod względem frekwencji w kinach podczas premierowego weekendu. Ale nie tylko dlatego kolejna odsłona serii jest skazana na sukces. "Szybcy i wściekli" to rzadki przykład filmowej franczyzy, która z każdą odsłoną zyskuje na rozmachu. Reżyser ósmej odsłony nawet nie udaje, iż kręci poważne kino sensacyjne. To nadal zabawa dorosłych chłopców i dziewczynek samochodzikami w skali 1:1. Tu nie obowiązują ani prawa fizyki, ani też ograniczenia finansowe. A do akcji można zaprzęgnąć nawet... okręt podwodny. Fani bombastycznego kina nie będą zawiedzeni. Szybciej, mocniej, głośniej. Z gościnnym występem Charlize Theron.

Dystrybucja: UIP

 

 

NIE PRZEGAP!

 

"KLIENT" to jeden z najbardziej zasłużonych obcojęzycznych Oscarów w historii. Mistrzowska próba autorskiego stylu Ashgara Farhadiego. Irański reżyser po raz kolejny godzi ze sobą filmowe konwencje kultury zachodniej z arabską obyczajowością. W tym wypadku punktem wyjścia jest "Śmierć komiwojażera" Arthura Millera, a formuła thrillera służy nie tyle schematycznej intrydze, co konfrontacji różnych ludzkich postaw. Kameralna historii małżeństwa w ekstremalnej życiowo sytuacji to zarazem opowieść bardzo uniwersalna. Rozwijana jednocześnie z hitchcockowską maestrią i z bergmanowską wnikliwością.

Dystrybucja: Gutek Film

 

 

POD ROZWAGĘ


 

"BIKINI BLUE" więcej obiecuje niż daje. Mimo tego, film Jarosława Marszewskiego jest intrygującą pozycją w dorobku rodzimej kinematografii. To dzieło nakręcone w brytyjskich plenerach, rozgrywające się w powojennych realiach i wykorzystujące różne gatunkowe klisze. Od typowego romansidła do akcentów komediowych. Nie bez znaczenia jest tutaj wyrazista aktorska kreacja Tomasza Kota, jako byłego polskiego żołnierza próbującego ułożyć sobie życie na emigracji. To rola zapadająca w pamięć, na miarę tych z "Erratum" i "Bogów". W wielu fragmentach ratująca film.

Dystrybucja: Best Film.

 

 


"KALIFORNIA" pokazuje nieznane oblicze "ejtisowej" nostalgii. Nieznane, gdyż dotyczące realiów brazylijskich. Jak się okazuje, lata 80. w Ameryce Południowej również upływały pod znakiem rocka gotyckiego i amerykańskiej popkultury. Symboliczny tytuł wyznacza horyzont marzeń dla głównej bohaterki. A widzowie wraz z nią przechodzą młodzieńczą inicjację. Reżyserka Marina Person z banalnej dziewczęcej historii stara się zarazem wycisnąć jak najwięcej uniwersalnych treści.  

Dystrybucja: Spectator.

 

 

"W SIECI", czyli koreański reżyser Kim Ki-Duk nadal hermetyczny, choć tym razem poruszający i polityczne tematy. W typowy dla siebie sposób, gdzie na pierwszym miejscu pozostaje kontemplacja tragicznych losów jednostki. Tą jednostką jest rybak, który przypadkowo przekroczył granicę między Koreą Północną i Południową. Z komunistycznej dyktatury trafia wprost do kapitalistycznego świata. I nie wydaje się szczególnie zachwycony. Film Kima Ki-Duka to celny komentarz nie tylko na temat sytuacji na koreańskim półwyspie.

Dystrybucja: Aurora Films.

 

 


"ZUD" zabiera widza w daleką podróż na bezkresne mongolskie stepy. Po to, aby opowiedzieć historię 11-letniego chłopca, na którego barkach spoczywa odpowiedzialność za przyszłość całej rodziny. Polska reżyserka Marta Minorowicz pokazuje jego losy w niemal paradokumentalnej tonacji. Niezwykła jak na europejskie kino obrazowość równoważy dość standardową fabułę.

Dystrybucja: Against Gravity.

 

 


"PORTO" z jednej strony ukazuje miłosną relację, z drugiej - roztacza poetycką aurę tytułowej portugalskiej mieściny. Brazylijska reżyserka Gabe Klinger wnikliwie przygląda się narodzinom i ewolucji uczucia dwójki młodych outsiderów. Kreując pełną niedomówień intymną atmosferę. Czuwający nad produkcją Jim Jarmusch bez wątpienia dorzucił tu swoje trzy grosze. A filmowy duet (nieodżałowany) Anton Yelch - Lucie Lucas to para, od której trudno oderwać oczy.

Dystrybucja: Madness Distribution.

 

 


"BABILON BOLSZOJ" w demaskatorskim tonie odsłania kulisy dumy rosyjskiej kultury. Renomowany teatr areną niemal przestępczych rozgrywek? Autentyczna napaść na dyrektora artystycznego Bolszoj to tylko wierzchołek góry lodowej. Brytyjski dokumentalista Nick Read podąża śladem sensacyjnych doniesień. Ukazując bezpardonową walkę o wpływy.

Dystrybucja: Wistech.

 

 

NA WŁASNĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ

 


"DZIECIAK RZĄDZI" może być, choć nie musi pierwszą z nietrafionych produkcji Toma McGratha, kreatora m.in. serii "Madagaskar". Tak przynajmniej wskazują pierwsze recenzje za oceanem. Sam pomysł korporacji dystrybuującej bobasy i jej małoletniego szefa wydaje się zresztą powtórką z "Bocianów". Na ile elementy komediowe równoważą te "uświadamiające"? Animacja bez wątpienia zaoferuje mnóstwo radochy dziecięcemu odbiorcy, ale dorośli mogą poczuć się rozczarowani.

Dystrybutor: Imperial- Cinepix. 

 

 

 

"MAŁY JAKUB" nie zebrał dotąd zbyt entuzjastycznych recenzji. Głównie ze względu na przewidywalność kolejnej w polskim kinie fabuły o rozpamiętującym przeszłość samotniku. Mariusz Bieliński debiutuje więc filmem, który kryje zbyt dobrze znajomą treść. O traumach przeszłości, tacierzyńskim terrorze i życiowej tułaczce. Jedyne, co wybija się tutaj ponad przeciętność to aktorstwo Mirosława Baki i Eryka Lubosa. Ale to zbyt mało, aby mówić o obiecującym debiucie.

Dystrybutor: Kino Świat.

 

 


"PAN ŻABA" uczy szacunku do odmienności poprzez historię nauczyciela, który zmienia się w żabę. Kuriozalny pomysł nie owocuje szczególnie oryginalną fabułą. Holenderski film to mieszanka klasycznej baśni z młodzieżowym kinem obyczajowym. Trochę szkoda zmarnowanego potencjału na szaloną surrealną komedię.

Dystrybucja: Vivarto  

 

 


"OSTATNIA KLĄTWA" proponuje grozę rzekomo opartą na faktach. Horror o mściwym lokatorze celi śmierci straszy jednak w dość ograniczony sposób. To kolejny niskobudżetowy horror obliczony na rozgłos otoczką medialnej sensacji. Choć reżyser Ben Ketai stara się co chwilę zaskakiwać widza. Bo też niekoniecznie o nadprzyrodzone zjawiska tutaj chodzi.

Dystrybucja: Kino Świat.


Napisz artykuł
Artykuły powiązane
Komentarze
    Reklama
    Ostatnio dodane artykuły
    Fryderyk 2017 dla płyty NFM 'De profundis' Muzyka / Aktualności
    Płyta ”De profundis”, nagrana przez Chór NFM pod dyrekcją Agnieszki Franków-Żelazny, otrzymała nagrodę Fryderyk 2017 w kategorii...
    Fantastic Heroes: Batman i Superman przejmują Centrum Kultury "Zamek" /zdjęcia/
    W Poznaniu wielka gratka nie tylko dla miłośników komiksów. A to za sprawą wystawy, na której zagoszczą takie postaci jak Superman, Batman,...
    Kino w trampkach: święto młodego widza
    Święto młodego widza. Tak w skrócie można określić Kino w Trampkach, czyli filmową ucztę dla dzieci i młodzieży. W tym roku, już po raz piąty,...
    Literackie przystanki w Krakowie: Poczekaj na autobus z wybitnymi pisarzami /zdjęcia/ Fryderyki 2017 w ogniu: Organek zwycięża /zdjęcia/
    Tagi