zobacz listę gratisów jakie mamy do rozdania logowanierejestracja

Kulturaonline.pl - kulturalny rozkład jazdy

Zgłoś wydarzenie kulturalne Panel logowania dla instytucji kulturalnych
KulturaOnline.plDesignPrezentacje › Sztuka zakrywania budynków

Sztuka zakrywania budynków

Zamiast wielkoformatowych reklam, równie wielkoformatowe prace studentów ASP. Czy za przykładem Warszawy pójdą inne polskie miasta?
 
.html
 Marta Banaszak, Wielkie lizanie/mat. prasowe
Są jak drzazga w oku dla każdego szanującego się estety. Wielkoformatowe reklamy - najpopularniejsze "wdzianko" dla remontowanych budynków. Straszących na terenie dużych polskich miast, przeważnie w centrum. Reklamowy kostium jest przy tym ekspansywny i zawłaszcza dla siebie zabytkową przestrzeń. Jak z tym walczyć? Słać petycje? Organizować bojkoty? Studenci warszawskiej ASP razem z firmą Fenix Group znaleźli oryginalne rozwiązanie problemu. Skoro nie da się wyprzeć wielkoformatowych reklam, trzeba z nimi po prostu konkurować. Na pomysł, aranżację i... wielkość. 
 
.html
Jaśmina Wójcik, Plażowanie/mat.prasowe
Wspomniana inicjatywa towarzyszy pracom remontowym, które Fenix Group przeprowadza w stolicy. Zamiast przykrywać rusztowania brudną, zakurzoną siatką lub olbrzymim banerem reklamowym, firma stawia na tzw. artcovery. To nowe zjawisko sztuki ulicznej. Inaczej niż w przypadku murali realizowane bez ingerencji w powierzchnię budynku. Artyści projektują wielkoformatowe grafiki na płótnach, którymi okrywa się dany obiekt. Niczym pamiętne "prześcieradła" Christo. W ten sposób powstaje tymczasowa galeria sztuki, wprowadzająca do otoczenia nieco koloru i fantazji. 
 
Pod hasłem Street Art By Fenix udało się już "przykryć" trzy z remontowanych budynków w stolicy: na rogu ulic Okrzei i Jagiellońskiej oraz Targowej 21 i 43. Autorami poszczególnych prac są młodzi artyści: Marta Banaszak, Jaśmina Wójcik i Mateusz Dąbrowski. Teraz pora na kolejne budynki i nowych twórców. Nie tylko w stolicy. Kto pójdzie śladem warszawskiego artcoveringu? 
 
Więcej informacji o projekcie tutaj.
  





Napisz artykuł
Artykuły powiązane
Komentarze
  • Popieram artcovery! Remont budynku staje się... sztuką!

  • Nie da sie ukryc,ze obecne w publicznej przestrzeni banery reklamowe nie dodaja uroku polskim miastom.Moze w koncu przyjdzie czas na dobre przepisy w tej kwestii i skuteczne ich egzekwowanie.

  • Bardzo fajne podejscie ze strony firmy remontujacej te budynki.Ale chyba kluczowe jest tu slowo remont.Bardzo watpie aby wspolnoty czerpiace spore zyski z reklam zrezygnowaly z takich dochodow.

  • bardzo dobry pomysł, reklamy Nas i tak już zjadają , czy to telewizja czy w innej formie, masakra

  • Mam czasem wrażenie, że niektóre Polskie miasta już nie panują nad tymi wszystkimi banerami reklamowymi są naprawdę wszędzie. Artcovery to mi się bardzo podoba.

Reklama
Ostatnio dodane artykuły
'Kopciuszek' w Narodowym Starym Teatrze: Śmierć i dziewczynka /recenzja spektaklu/ Teatr / Recenzje
Tata-pantoflarz, macocha po liftingu i Kopciuch, który nie może poradzić sobie z osobistą traumą. Anna Smolar stworzyła współczesną i dającą,...
2. wrocławska edycja Cinema Italia Oggi: Wizyta włoskiej familii w Kinie Nowe Horyzonty
7 kwietnia rozpocznie się 2. wrocławska edycja Cinema Italia Oggi w Kinie Nowe Horyzonty. W programie osiem najnowszych tytułów z Półwyspu...
Bln_Krk, czyli trochę Berlina w Krakowie
Bln_krk to projekt krakowskiego Instytutu Gothego, który niedawno miał swoją inaugurację. Co wiemy o artystycznej stronie Berlina?
'Dyrdymałki' Dobrusi Rurańskiej w Galerii Ateneum w Katowicach 'Taniec albatrosa' w Teatrze Współczesnym w Warszawie /konkurs/
Tagi