zobacz listę gratisów jakie mamy do rozdania logowanierejestracja

Kulturaonline.pl - kulturalny rozkład jazdy

Zgłoś wydarzenie kulturalne Panel logowania dla instytucji kulturalnych
KulturaOnline.plDesignPrezentacje › Sztuka zakrywania budynków

Sztuka zakrywania budynków

Zamiast wielkoformatowych reklam, równie wielkoformatowe prace studentów ASP. Czy za przykładem Warszawy pójdą inne polskie miasta?
 
.html
 Marta Banaszak, Wielkie lizanie/mat. prasowe
Są jak drzazga w oku dla każdego szanującego się estety. Wielkoformatowe reklamy - najpopularniejsze "wdzianko" dla remontowanych budynków. Straszących na terenie dużych polskich miast, przeważnie w centrum. Reklamowy kostium jest przy tym ekspansywny i zawłaszcza dla siebie zabytkową przestrzeń. Jak z tym walczyć? Słać petycje? Organizować bojkoty? Studenci warszawskiej ASP razem z firmą Fenix Group znaleźli oryginalne rozwiązanie problemu. Skoro nie da się wyprzeć wielkoformatowych reklam, trzeba z nimi po prostu konkurować. Na pomysł, aranżację i... wielkość. 
 
.html
Jaśmina Wójcik, Plażowanie/mat.prasowe
Wspomniana inicjatywa towarzyszy pracom remontowym, które Fenix Group przeprowadza w stolicy. Zamiast przykrywać rusztowania brudną, zakurzoną siatką lub olbrzymim banerem reklamowym, firma stawia na tzw. artcovery. To nowe zjawisko sztuki ulicznej. Inaczej niż w przypadku murali realizowane bez ingerencji w powierzchnię budynku. Artyści projektują wielkoformatowe grafiki na płótnach, którymi okrywa się dany obiekt. Niczym pamiętne "prześcieradła" Christo. W ten sposób powstaje tymczasowa galeria sztuki, wprowadzająca do otoczenia nieco koloru i fantazji. 
 
Pod hasłem Street Art By Fenix udało się już "przykryć" trzy z remontowanych budynków w stolicy: na rogu ulic Okrzei i Jagiellońskiej oraz Targowej 21 i 43. Autorami poszczególnych prac są młodzi artyści: Marta Banaszak, Jaśmina Wójcik i Mateusz Dąbrowski. Teraz pora na kolejne budynki i nowych twórców. Nie tylko w stolicy. Kto pójdzie śladem warszawskiego artcoveringu? 
 
Więcej informacji o projekcie tutaj.
  





Napisz artykuł
Artykuły powiązane
Komentarze
  • Popieram artcovery! Remont budynku staje się... sztuką!

  • Nie da sie ukryc,ze obecne w publicznej przestrzeni banery reklamowe nie dodaja uroku polskim miastom.Moze w koncu przyjdzie czas na dobre przepisy w tej kwestii i skuteczne ich egzekwowanie.

  • Bardzo fajne podejscie ze strony firmy remontujacej te budynki.Ale chyba kluczowe jest tu slowo remont.Bardzo watpie aby wspolnoty czerpiace spore zyski z reklam zrezygnowaly z takich dochodow.

  • bardzo dobry pomysł, reklamy Nas i tak już zjadają , czy to telewizja czy w innej formie, masakra

  • Mam czasem wrażenie, że niektóre Polskie miasta już nie panują nad tymi wszystkimi banerami reklamowymi są naprawdę wszędzie. Artcovery to mi się bardzo podoba.

Reklama
Ostatnio dodane artykuły
Teatr IMKA wystawi Szekspira za darmo w parku! Teatr / Aktualności
Bez biletów i w pięknych okolicznościach przyrody. Stołeczny Teatr IMKA zaprasza na "Szekspira w parku" - plenerowy projekt Johna Weisgerbera.
The Living Room: Opus Thomasa Richardsa /relacja/
"The Living Room” nie jest tradycyjnym spektaklem. Nie wiem, czy w ogóle należy tutaj używać tej kategorii. Twórcy wolą bardzo pojemny...
Robert Lewandowski w autoryzowanej biografii 'Nienasycony' /rozdajemy książki/
Wczoraj cała Polska trzymała kciuki za naszą reprezentację, dziś, mimo przegranej, jesteśmy dumni "z naszych Chłopaków"! A zastanawialiście...
Iron Maiden we Wrocławiu 'Litr ciekłego ołowiu', 'Necrosis. Przebudzenie' /Nowości w Klubie Kulturaonline.pl 1.07.2016/
Tagi